دانش آموز

ساخت وبلاگ

 

فروشگاه اينترنتي لوازم آرايشي و بهداشتي روناتا : انتخاب اول خانم هاي جذاب

 

خريد لوازم آرايشي براي بانوان يکي از خريدهاي بسيار جذاب است. اکثر خانم‌ها به دليل تمايل بيشتر به زيبايي و زيباتر ديده شدن به سمت خريد محصولات آرايشي و بهداشتي مي‌روند. در نتيجه بايد هنگام خريد، چه از لحاظ کيفيت محصول و چه تناسب آن محصول با نوع پوست خود، دقت لازم را داشته باشند.

محصول بي‌کيفيت يا نامتناسب با نوع پوست مي‌تواند آسيب جبران‌ناپذيري به پوست بدن يا صورت وارد کند و تبعات زيادي به همراه دارد. چه بسا با خريد يک محصول ارزان و بي‌کيفيت آسيبي به پوست خود بزنيم که براي جبران آن بايد چندين برابر آن محصول هزينه کنيم.

امروزه خريد اينترنتي لوازم آرايشي رايج شده است و بخش زيادي از درآمد خانوارها صرف تهيه انواع لوازم آرايشي و بهداشتي مي‌شود. روناتا يک فروشگاه اينترنتي محصولات آرايشي و بهداشتي است که با جشنواره هاي پي در پي، تخفيف هاي بسيار ويژه اي را براي مشتريانش در نظر مي کيرد. از انواع ضد آفتاب و شامپوها گرفته تا انواع رژها و کرم‌پودرها و ساير لوازم آرايشي و بهداشتي.

چرا خريد لوازم آرايشي اهميت دارد؟

همانطور که گفتيم لوازم آرايش يکي از عمده خريدهاي خانواده‌ها و به ويژه خانم‌هاي جوان است. به شکلي که افراد زيادي براي زيبايي پوست و سلامت آن هزينه‌هاي گزافي مي‌کنند. با نگاهي به آمار و ارقام خريد محصولات آرايشي و بهداشتي در ايران متوجه اهميت اين موضوع خواهيم شد.

e1_e0gj.jpg

تاثير لوازم آرايش بر زيبايي

تاثيري که لوازم آرايش بر زيبايي چهره دارد بر کسي پوشيده نيست. از زيباتر شدن چهره گرفته تا برطرف کردن عيوب و نواقص صورت و پوست با لوازم آرايش امکان‌پذير است.

داشتن موها و ناخن‌هايي زيبا، پوستي خوب و لطيف مي‌تواند به خاطر استفاده از وسايل آرايشي و بهداشتي مرغوب باشد.

بالا بردن اعتماد به نفس و ايجاد حس خوب

از لحاظ روانشناسي هر انساني و به ويژه خانم‌ها تمايل به زيبايي دارند و حس مثبت و خوبي از ديدن زيبايي مي‌گيرند.

يک پوست خوب مي‌تواند باعث شود زيباتر و جوان‌تر به نظر برسيد. تصور کنيد بتوانيد با ريمل يا مداد چشم‌هاي خود را جذاب و گيرا يا درشت‌تر کنيد، يا با رژ گونه جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر برسيد.

با استفاده از لوازم آرايش و زيباتر شدن کاملا حس خوبي که در اطرافيانتان ايجاد مي‌شود و انرژي‌هاي مثبتي را که به شما باز مي‌گردد، درک خواهيد کرد.

ضمنا با زيباتر شدن، اعتماد به نفس بالاتري خواهيد داشت.

لوازم آرايش با کيفيت و تاثير آن روي پوست

خريد اينترنتي لوازم آرايش با کيفيت نقش مهمي در سلامت پوست دارد و همواره توصيه ما خريد اين وسايل از جاهاي معتبر است. مواد بي کيفيت مي‌تواند صدمه زيادي به پوست بزند و مشکلات جدي براي آن به وجود آورد.

البته منظور ما از خريد لوازم با کيفيت هميشه خريد گران‌قيمت‌ترين آن‌ها نيست، بلکه يک محصول با قيمت متناسب با پوست نيز مي‌تواند کيفيت خوبي داشته باشد.

در نتيجه هميشه فريب قيمت محصول را نخوريد و ببينيد چه برندي با چه کيفيتي براي پوستتان زيبايي را به ارمغان مي‌آورد.

با توجه به آب‌ و ‌هوايي که در آن زندگي مي‌کنيد ممکن است يک محصول به پوستتان سازگار باشد و يک محصول خير. پس همه چيز را مد نظر قرار دهيد.

همچنين در لوازم آرايش انواع ويتامين‌ها به کار مي‌رود که به شادابي پوست کمک مي‌کند. امروزه در توليد لوازم آرايشي و بهداشتي انواع مواد ويتامينه و پروتئينه استفاده مي‌شود تا سلامت پوست و موهايتان را تامين کند.

خريد اينترنتي محصولات آرايشي

از آن جايي که لوازم آرايشي ارتباطي مستقيم با پوست و سلامت آن دارد، اکثر افراد در خريد آن احتياط به خرج مي‌دهند و تمايل دارند از جايي خريد کنند که آن محصول علاوه بر قيمت مناسب، کيفيت خوبي نيز داشته باشد.  خريد اينترنتي لوازم بهداشتي با کيفيت مي تواند سلامت، لطافت و زيبايي پوست شما را تضمين کند.

در حال حاضر خريدهاي اينترنتي براي وسايل و محصولات آرايشي بسيار رايج شده است. فرض کنيد براي خريد يک وسيله بايد در شلوغي شهر و ترافيک رفت‌ و ‌آمد کنيد، گرما و سرما را تحمل کنيد تا به فروشگاه مورد نظر برويد.

حالا ديگر نيازي به اين کار نيست. با يک جستجوي ساده محصول مورد نظر در گوگل، به راحتي مي‌توانيد در هر جاي شهر و کشور که هستيد با خيال راحت از روناتا خريد اينترنتي انجام دهيد و درب منزل تحويل بگيريد.

e2_0s7i.jpg

سعي کنيد هنگام خريد از معيارها و استانداردهاي انتخاب آن محصول اطلاع داشته باشيد تا جنس بي‌کيفيت و قلابي به پوستتان صدمه نزند.

اگر به شکل اينترنتي خريد مي‌کنيد حتما از معتبر بودن فروشگاه مطمئن شويد و اصالت محصول را بررسي کنيد.

همچنين در اين بازار گسترده حواستان به کلاهبردارهاي مجازي و اينترنتي باشد، اشخاصي که در ازاي گرفتن پولتان محصول با کيفيتي برايتان ارسال نمي‌کنند و جنس قلابي برايتان مي‌فرستند. پس در چنين شرايطي يک فروشگاه مجازي مطمئن باعث آرامش خيال خواهد شد.

روناتا، انتخاب اول افرادي که به زيبايي خود اهميت مي‌دهند

همانطور که گفتيم خريد لوازم و محصولات آرايشي به صورت مجازي و اينترنتي و اين که از آن محصول و فروشنده مطمئن باشيد همواره دغدغه افراد زيادي است.

نداشتن اعتماد به فروشگاه اينترنتي مورد نظر، نداشتن اطمينان از کيفيت محصولات يا ارسال نکردن آن‌ها، تقلب بودن محصولات و بسياري مشکلات ديگر ممکن است گريبان‌گير خريداران فضاي مجازي شود.

امروزه استفاده از لوازم آرايشي و مراقبتي تقلبي در مقايسه با اصل بسيار شايع است و وجود لوازم فيک گاهي آنقدر زيادتر مي‌شود که ديگر تشخيص آن از اصل بسيار دشوار خواهد بود.

خيلي از افراد تنها به اين دليل که اين مواد قيمت پايين‌تري دارند از لوازم فيک و تقلبي استفاده مي‌کنند، اما اگر کمي درباره خطراتي که متوجه آن‌ها است بدانند، هرگز مرتکب اين اشتباه نخواهند شد.

در واقع مواد آرايشي بهداشتي تقلبي موادي هستند که با نام برندهاي معتبر در بازار به فروش مي‌رسند، اما محتويات درون بسته‌هاي آن‌ها در جايي ديگر توليد مي‌شود و هيچ کنترلي روي ترکيبات استفاده شده در روند توليد وجود ندارد.

البته بعضي اوقات مردم آگاهي و اطلاعات کافي از ضررهاي اين مواد ندارند و تنها به دليل نام يک برند براي خريد اقدام مي‌کنند. به همين دليل در ادامه قصد داريم بيان کنيم که چرا نبايد از لوازم فيک به جاي اصل استفاده کرد.

فروشگاه اينترنتي لوازم آرايشي و بهداشتي روناتا، بستري امن و مطمئن براي خريد محصولات با کيفيت به وجود آورده است. روناتا با داشتن انواع محصولات بهداشتي و آرايشي خريدي آسان براي مشتري‌ها به وجود مي‌آورد.

فروشگاه اينترنتي لوازم آرايشي و بهداشتي روناتا علاوه بر عرضه محصولات با کيفيت، محصولاتي با قيمت ارزان و مناسب نيز براي خريداران فراهم آورده است. روناتا با داشتن درگاه پرداخت بانکي امن، تضمين اصالت کالاها و تيم پشتيباني خوب، گامي در راستاي رفاه خريداران لوازم آرايش به شکل اينترنتي برداشته است.

با اطمينان خاطر از فروشگاه اينترنتي محصولات آرايشي و بهداشتي روناتا خريد کنيد و کالاي خود را درب منزل تحويل بگيريد. روناتا شرايطي را نيز فراهم کرده است که بتوانيد هزينه کالا را پس از دريافت آن در محل پرداخت کنيد.
اين فروشگاه معتبر انتخاب اول افرادي است که به زيبايي خود اهميت مي‌دهند و دوست ندارند اسير هزينه‌هاي اضافي ناشي از استفاده از محصولات قلابي و بي‌کيفيت شوند.

 

دانش آموز...
ما را در سایت دانش آموز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر wsttudentt بازدید : 170 تاريخ : دوشنبه 30 خرداد 1401 ساعت: 10:39

متوقف کردن حملات پانيک و راه درمان توسط روانشناس

براي درمان حملات پانيک خود مي توانيد به کلينک آوان رواشناس در پاسداران مراجعه کنيد https://avanclinic.ir

آيا براي شما هم پيش آمده است که در شرايطي قرار گرفته باشيد و بدون دليل دچار وحشت و استرس بيش از اندازه شويد؟ بسياري از افراد زماني که خطري واقعي آن‌ها را تهديد مي‌کند يا در شرايط ترسناکي قرار مي‌گيرند، دچار ترس و اضطراب مي‌شوند. اين واکنش طبيعي بدن در برابر تهديدات و خطر است. اما گاهي افراد بدون دليل به شدت دچار اضطراب و وحشت مي‌شوند و واکنش‌هاي شديدي مانند تپش قلب يا تعريق زياد در بدن آن‌ها بروز پيدا مي‌کند. اين بيماري بيشتر در افرادي با سن ?? تا ?? سال ديده مي‌شود و امروز قصد داريم حمله پانيک، علائم و عوامل تشديد کننده آن را مورد بررسي قرار دهيم. تا انتهاي اين مقاله با ما همراه باشيد.

 

 حمله پانيک

حمله پانيک يکي از انواع اختلالات اضطرابي است که باعث مي‌شود فرد بدون دليل واقعي براي ترس، به شدت و ناگهان وحشت‌زده شده و اضطراب بيش اندازه‌اي را تجربه کند. اين بيماري سبب مي‌شود واکنش‌هاي فيزيکي مانند ضربان قلب شديد يا تنگي نفس در بدن نمايان شود و به دليل شدت آن، فرد حس مي‌کند دچار حمله قلبي شده است. اغلب افراد اين هراس‌هاي ناگهاني را در زندگي تجربه مي‌کنند؛ اما اگر اين حملات به صورت مکرر و مداوم براي فرد پيش آيد مي‌توان گفت که شخص به اختلال پانيک مبتلا شده است.

 

درمان شناختي-رفتاري (CBT) و انواع ديگر مشاوره اغلب مي تواند به افرادي که حملات پانيک دارند و داراي اختلالات پانيک هستند کمک کند. هدف CBT اين است که به شما کمک کند نحوه مشاهده موقعيت هاي چالش برانگيز يا ترسناک را تغيير دهيد و به شما کمک کند تا راه هاي جديدي را براي نزديک شدن به اين چالش ها در زمان بروز حملات پانيک پيدا کنيد. در CBT مبتني بر مواجهه، روانشناس شما را در معرض چيزي قرار مي‌دهد که مي‌تواند باعث حمله پانيک شود و به شما کمک کند تا در مسير خود از آن (حملات پانيک) عبور کنيد.

 

علاوه بر تغيير رفتار، شواهدي وجود دارد مبني بر اينکه CBT ممکن است بر ساختارهايي در مغز شما که مسئول علائم پانيک هستند تأثير بگذارد.

 

در سال 2018، برخي از محققان شواهدي يافتند که نشان مي‌دهد افرادي که در چهار جلسه هفتگي CBT مبتني بر قرار گرفتن در معرض شرکت کردند، تغييراتي را در مسيرهاي عصبي مرتبط با علائم هراس تجربه کردند. با اين حال، اين يک مطالعه اوليه بود و تحقيقات بيشتري مورد نياز است.

 

يافته ها نشان داد که شرکت کنندگان مي توانند علائم خود را با استفاده از فرآيندهاي فکري خود پس از درمان بهتر مديريت کنند. با اين حال، اين يک مطالعه کوچک بود و هيچ گروه کنترلي وجود نداشت. تحقيقات بيشتري مورد نياز است تا مشخص شود درمان کوتاه مدت چقدر مي تواند موثر باشد.

 

درمان توسط روانشناس يا روانپزشک

 

يکي از شيوه‌هاي درمان قطعي پانيک درمان شناختي-رفتاري يا درمان cbt است. در اين روش فرد اطلاعات کاملي را نسبت به بيماري خود کسب کرده و به اين ترتيب ياد مي‌گيرد چگونه با حملاتي که به آن‌ها دچار مي‌شود مقابله کند. درمانگر در اين روش سعي مي‌کند بيمار با اين علائم روبه رو شود و به او بگويد خطري او را تهديد نمي‌کند. در نتيجه با گذر زمان ترس و وحشت فرد کاهش يافته و از بين خواهد رفت؛ اما همچنان بايد تحت نظر پزشک خود بماند.

 

 دارو درماني

روش ديگر درمان اين بيماري، مصرف دارو مي‌باشد. درمان سريع پانيک به کمک دارو در کنار جلسات مشاوره و روان درماني ميسر مي‌شود. معمولا براي درمان اين اختلال داروهاي ضد افسردگي و ضد اضطرابي تجويز مي‌شود. مهارکننده‌هاي بازجذب سروتونين مانند فلوکستين، پاروکستين و سرترالين موثرترين دارو براي پانيک به شمار مي‌رود. علاوه بر آن داروهايي مانند داروهاي ضد تشنج، بنزوديازپين‌ها و مهارکننده‌هاي مونوآمين اکسيداز نيز در صورت لزوم تجويز مي‌گردد.

 

بنزوديازپين‌ها، مانند آلپرازولام (Xanax) مي‌توانند به درمان علائم هراس در هنگام بروز کمک کنند.

 

با اين حال، آنها به درمان يک اختلال اضطراب زمينه اي کمک نمي کنند و مي توانند به سرعت منجر به وابستگي شوند. به همين دليل، پزشکان آنها را فقط براي استفاده کوتاه مدت در زمان بحران توصيه مي کنند.

 

از آنجايي که بنزوديازپين ها يک داروي تجويزي هستند، احتمالاً براي داشتن دارو به تشخيص اختلال هراس از طرف پزشک نياز خواهيد داشت.

 

در برخي موارد، پزشک ممکن است داروهاي ضد افسردگي را براي استفاده طولاني مدت تجويز کند. براي مثال از:

 

مهارکننده هاي انتخابي بازجذب سروتونين (SSRIs)، مانند اسيتالوپرام (Lexapro)يا فلوکستين (Prozac)

مهارکننده هاي بازجذب سروتونين- نوراپي نفرين (SNRIs)، مانند دولوکستين (Cymbalta)

داروهاي ضد اضطراب، به عنوان مثال، آزاپيرون (Buspirone)

برخي از داروهاي ضد تشنج مانند پره گابالين يا کلونازپام نيز مي توانند به درمان اضطراب کمک کنند.

 

از تنفس عميق استفاده کنيد

در حالي که دم و بازدم بيش از حد يکي از علائم حملات پانيک است که مي تواند ترس را افزايش دهد، تنفس عميق مي تواند علائم پانيک را در طول حمله کاهش دهد.

 

در يک مطالعه که در سال 2017 منتشر شد، 40 نفر به يک گروه درماني که شامل تنفس عميق يا ديافراگمي بود پيوستند. پس از 20 جلسه تمريني فشرده، افرادي که تنفس عميق را تمرين کردند، شاهد بهبود سطح توجه و رفاه عاطفي خود بودند.

 

آزمايش خون همچنين سطوح پايين‌تر کورتيزول را در اين گروه نشان داد که نشان‌دهنده سطوح پايين‌تر استرس است. شرکت کنندگان اختلال پانيک نداشتند، اما اين استراتژي ها مي توانست به افرادي که حملات پانيک دارند کمک کند.

 

گروه ديگري از دانشمندان دريافتند که تنفس آهسته مي تواند اثرات مشابهي داشته باشد. آنها پيشنهاد کردند که مي تواند احساس آرامش، راحتي و هوشياري را بهبود بخشد و علائم اضطراب برانگيختگي، افسردگي، خشم و سردرگمي را کاهش دهد.

 

اگر بتوانيد تنفس خود را کنترل کنيد، کمتر احتمال دارد که دم و بازدم بيش از حد را تجربه کنيد که مي تواند علائم ديگر – و خود حمله پانيک – را بدتر کند.

 

روي تنفس عميق به داخل و خارج شدن آن از دهان تمرکز کنيد، احساس کنيد هوا به آرامي سينه و شکم شما را پر مي کند و سپس به آرامي از راه دهان خارج مي شود. با شماره چهار از طريق بيني نفس بکشيد، يک ثانيه نگه داريد و سپس با شمارش چهار نفس خود را از دهان بيرون دهيد.

 

https://novicellfront.23video.com/as3-interview-nana

https://managementmania.com/en/blog/jerry-parker/tips-to-decorate-your-party-with-beautiful-balloons

https://integrativenutrition.liveeditaurora.com/blog/2015/12/23/ready-to-finally-meet-your-health-goals

https://avalon.granicusideas.com/ideas/data-science-training-with-placement-8?page=2

https://www.tripadvisor.com/Profile/jackjB7867IL

https://www.4shared.com/u/oZSgqjX9/kivefas342.html

https://disqus.com/by/avanclinic456/about/

https://www.ted.com/profiles/35672148/about

https://setiweb.ssl.berkeley.edu/beta/home.php

https://kwafoo.coe.neu.edu:7788/git/avanclinic456

http://answers.codelair.com/user/avanclinic456

https://www.ultimate-guitar.com/u/avanclinic456

https://raovatnailsalon.com/author/avanclinic456/

https://replit.com/@avanclinic456

https://www.mobypicture.com/user/avanclinic456

https://letterboxd.com/avanclinic456/

https://www.kiva.org/lender/ywsac6568

https://slides.com/avanclinic456

https://priti-nag.tribe.so/user/avanclinic456

 

دانش آموز...
ما را در سایت دانش آموز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر wsttudentt بازدید : 205 تاريخ : شنبه 28 خرداد 1401 ساعت: 19:29

 

منابع خوب براي زيست

 

 

در اين مقاله قصد داريم در اين شرايط کرونا علاوه بر معرفي  حرف آخر براي مطالعه در منزل که به آموزش جضوري دسترسي نداريد و بيشتر آموزش ها مجازي هستند؛ شما را با فاکتورهاي منابع خوب براي زيست کنکور آشنا کنيم. منابع خوب در کنار تلاش و اراده داوطلب و همچنين يک برنامه ريزي دقيق و موثر، مجموعه عواملي هستند که براي در قبولي کنکور بسيار مهم و تاثيرگذار مي باشند. همانطور که مستحضر هستيد، درس زيست، يکي از دروس با اهميت رشته علوم تجربي مي باشد که در ميان دروس اختصاصي اين رشته، داراي ضريب بالايي نيز هست. معمولا از اين درس 50 سوال در کنکور مطرح مي شود که اغلب به صورت مفهومي و در مواردي نيز به شکل تست هاي ترکيبي، طرح مي گردند. از همين رو، بسيار مهم است که دانش آموزان و داوطلبان آزمون سراسري در گروه علوم تجربي، اين درس را به شکلي کامل و دقيق فراگرفته و مفاهيم آن را درک نمايند. لذا همزمان با مطالعه کتاب زيست، بهره گيري از منابع کمک درسي جامع و کامل به همراه کتاب هاي تست که سوالات آن مطابق با کنکور باشد، الزامي خواهد بود.

اميدواريم با اين توضيح مختصر به خوبي دريافته باشيد که اهميت تهيه منابع و درسنامه هايي که دربردارنده مفاهيم مهم کتاب زيست باشند، تا چه اندازه است. ما نيز با توجه به ضرورت اطلاع رساني به داوطلبان عزيز، اين مقاله را به بررسي اهميت منابع خوب براي زيست کنکور اختصاص خواهيم داد.

نکته مهمي که بايد خاطرنشان شويم، لزوم مطالعه و دقت در محتواي کتاب درسي زيست است که به طور حتم اولين و مهمترين منبع براي پاسخ گويي به تست هاي زيست بوده و بايستي مورد توجه قرار بگيرد.

 

 

لزوم تهيه بهترين منابع براي زيست

درصد زيادي از داوطلبان گروه آزمايشي علوم تجربي با آرزوي قبولي در يکي از رشته هاي پزشکي، در کنکور شرکت مي کنند. درواقع اين گروه از دانش آموزان از همان پايه نهم و در زمان انتخاب رشته، تصميم خود را براي ادامه تحصيل در اين رشته مي گيرند. لذا از همان ابتدا خود را براي مواجهه با يکي از دروس بسيار سخت و البته رتبه آور اين رشته، آماده مي کنند. درس زيست شناسي به عنوان غول سرسخت رشته تجربي با ضريب 12 در کنکور، داراي بيشترين تاثير در ميان دروس اختصاصي بوده و از همين رو نيازمند صرف توجه ويژه براي مطالعه و يادگيري خواهد بود. به همين دليل علاوه بر آنکه ضروري است کتاب زيست شناسي هر سه مقطع به طور کامل، چندين بار مطالعه و دوره شود، شناخت و تهيه منابع خوب براي زيست را نيز طلب مي کند. شما نيز بايستي براي پاسخگويي صد درصد به تست هاي اين درس، حساسيت ويژه اي را به خرج داده و ضمن اصلاح شيوه مطالعه خود، از منابع مناسب کمک بگيريد.

 

منابع مورد استفاده رتبه هاي برتر کنکور

شايد بارها از زبان برخي داوطلبان و پذيرفته شدگان کنکور سال هاي قبل شنيده باشيد که مي گويند، بهترين منبع براي مطالعه و يادگيري مفاهيم درس زيست، همان کتاب درسي است. اين موضوع را مي توان هم تائيد و هم تکذيب کرد. چراکه به طور قطع، شرايط و وضعيت درسي همه افراد و داوطلبان کنکور با يکديگر برابر و يکسان نمي باشد. مثلا درصورتي که اين حرف از زبان يک رتبه برتري در اوايل دهه نود شنيده شود، نمي تواند مبناي درستي براي تصميم گيري باشد. زيرا وضعيت کنکور در سالهاي اخير با شرايط داوطلبان سالهاي قبل، تغيير زيادي داشته و کاملا متفاوت است. درواقع بسياري از رتبه برترهاي کنکور در سالهاي منتهي به سال 1400 به واسطه استفاده از همين منابع کمک درسي موفق بوده اند. به همين دليل بهتر است بدون توجه به مشاوره افراد نا آگاه و تنها با کمک مشاورين تحصيلي، منابع خوب براي زيست را شناسايي کرده و متناسب با نياز خود بهترين تصميم را بگيريد. ايراد بزرگي که به نظام آموزشي ايران وارد است، حفظ روش هاي سنتي تدريس ميباشد. هنوز در همه مدارس ايران اين سبک وجود دارد.اما در سالهاي اخير با توسعه فناوري ديجيتال و تاکيد سازمان ملل بر عدالت آموزشي، موسسه آموزشي و کنکوري حرف آخر توانست قدم هاي بزرگي براي آموزش و تدريس دانش آموزان در ايران با روش هاي جديد بردارد.

 

ويژگي هاي بهترين منبع براي زيست کنکور

همانطور که پيش تر نيز اشاره کرديم، با توجه به اهميت درس زيست در کنکور که بارها به آن اشاره شده و شما نيز کاملا به آن واقف هستيد، لزوم تهيه منابع کارآمد و مفيد براي آموزش دروس و يادگيري آنها بسيار مهم مي باشد. اين منابع امروزه در شکل هاي مختلف مانند کتاب يا دي وي دي و به صورت پکيج، آماده استفاده داوطلبان و دانش آموزان مي باشد. دقت داشته باشيد که منابع خوب براي زيست کنکور، مملو از ويژگي هاي عالي و روش هاي جديد و منحصر به فرد آموزشي هستند که با کمک آنها، فرصتي براي ارتقاء سطح يادگيري و کسب نتايج چشمگير و دلخواه، ايجاد مي شود. بنابراين در صورتي که هدف شما از شرکت در آزمون سرتاسري، پذيرش در رشته هاي تاپ دانشگاهي مانند پزشکي، دندانپزشکي، داروسازي، فيزيوتراپي و... است، مي بايست روي اين درس و يادگيري آن تمرکز ويژه اي داشته باشيد.

برخي از مهم ترين ويژگي هاي اين منابع استاندارد و موثر از قرار زير است:

 

آموزش صفر تا صد مطالب با شيوه هاي جديد

به طور کلي منابع خوب براي زيست کنکور، شامل آموزش صفر تا صد کليه مطالب براي تمام دانش آموزان در هر سطحي مي باشند. به طوري که توسط اين منابع که در قالب چندين کتاب و يا ديگر پلتفرم هاي آموزشي ارائه مي گردند، به صورت مرحله به مرحله براي نهادينه شدن مباحث در ذهن داوطلب تلاش مي شود. از طرفي با توجه به پيشرفت تکنولوژي و گسترش تکنيک هاي نوين آموزشي از پاورپوينت، انيميشن و تصويرسازي به عنوان ابزارهاي آموزشي نيز در اين راستا بهره برده مي شود. به اين ترتيب، بخش هايي از کتاب درسي که اکثر دانش آموزان همواره با آن دچار مشکل هستند، به شکلي جديد و جذاب، مورد اشاره قرار گرفته و برطرف مي گردند.

 

آموزش مباحث با طرح سوالات ترکيبي

اما ويژگي بعدي منابع خوب براي زيست کنکور، آموزش مباحث ترکيبي و دشوار است به طوري که داوطلب به محض برخورد با سئوالات اين چنيني، به راحتي بتواند آنها را پاسخ دهد. شيوه آموزش اين مباحث از طريق طرح سوالات ترکيبي و پاسخ به آنها مي باشد که اين مشخصه معمولا در منابع ارزشمند به چشم مي خورد. در اين روش، پس از آشنايي با انواع مباحث ترکيبي و سوالات مربوط به آنها در ادامه، پاسخ تشريحي و کاملي نيز ارائه خواهد شد.

 

ارائه راهکارهايي براي تست زني

تمامي دانش آموزان و داوطلبان کنکور به خوبي مي دانند که از جمله عوامل مهمي که در قبولي داوطلب و کسب درصد لازم براي رتبه برتري شدن او نقش دارد، يادگيري روش تست زني است. اين آيتم خود شامل درست زدن تست و انتخاب آن در کمترين زمان ممکن مي باشد. درواقع چنانچه شما پاسخ صحيح سوالات را بدانيد اما مدت زماني که صرف زدن آنها مي کنيد بيشتر از حد معمول باشد، نتايج مطلوبي کسب نخواهيد کرد. اين مسئله به ويژه براي زدن تست هاي زيست شناسي از اهميت بيشتري برخوردار است. چراکه اين تست ها غالبأ مفهومي و يا ترکيبي هستند و نيازمند دقت و سرعت عمل بيشتري مي باشند. از همين رو در منابع خوب براي زيست کنکور به اين موضوع نيز توجه شده و راهکارهاي مناسب و جالبي براي افزايش سرعت زدن تست هاي زيست در نظر گرفته مي شود. مثلا در برخي از اين منابع با ارائه الگوهاي خاص، داوطلب موفق به حل تست هاي آزمون ظرف ?? ثانيه خواهد شد.

 

ارائه جمع بندي و خلاصه نويسي هر دروس

در باب اهميت درس زيست شناسي بسيار صحبت شد اما در اين بخش تاکيد ما بر لزوم خلاصه نويسي و نکته برداري به واسطه تاثير و درجه بالاي حساسيت اين درس در کنکور مي باشد. به بيان بهتر، زماني تلاش هاي شما در جهت مطالعه و تسلط بر اين درس نتيجه خواهد داد که بتوانيد خلاصه اي از مباحث مهم اين درس را نکته برداري و يادداشت کنيد. اما يکي از مشکلاتي که اغلب دانش آموزان با آن دست به گريبان مي باشند، صرف زمان زياد براي انجام اين کار و کمبود وقت است. از همين رو در بهترين منابع و درسنامه هاي زيست کنکور به اين مسئله نيز دقت شده و براي صرفه جويي در زمان و کمک به دانش آموز در پايان هر درس، نکات مهم و خلاصه بخش هاي آن، ارائه گرديده است.

 

بهره گيري از تجربيات اساتيد برجسته

اما فاکتورهايي که برشمرديم تنها در صورتي موثر و نتيجه بخش خواهند بود که تحت نظارت اساتيد برجسته زيست کشور، طرح ريزي و تدوين شده باشند. درواقع منابع خوب براي زيست کنکور، مجموعه هاي علمي و آموزشي هستند که توسط جمعي از اساتيد شناخته شده و داراي رزومه قوي تدريس گردند. ضمن اينکه ارائه روش هاي نوين آموزشي که پيش تر به آن نيز اشاره کرديم تنها در اين صورت محقق خواهد شد.

 

عدم نياز به سطح بندي براي انتخاب منبع زيست

سطح بندي اولين و مهم ترين اقدام دانش آموز پيش از تصميم براي تهيه و استفاده از منابع مطالعاتي و کمک درسي مي باشد. درواقع شما بايستي ابتدا وضعيت درسي و سطح خود را تعيين کرده و سپس با اطلاع دقيق از آن، نسبت به فراهم نمودن بهترين منابع مطالعاتي درس زيست براي آمادگي هرچه بيشتر در کنکور اقدام نمائيد. اين سطح بندي بايد به طور واقع بينانه و مطابق با وضعيت و سطح درسي دانش آموز تعيين گردد، در غير اين صورت حتي با تهيه منابع متعدد نيز کسب موفقيت در کنکور تضمين نخواهد شد. اما برخي از منابع و کتاب ها نيز هستند که بدون نياز به سطح بندي و براي کمک به تمام دانش آموزان در هر سطحي، ارائه شده اند. به طوري که حتي دانش آموزاني که با اين درس آشنايي ندارند  نيز مي توانند با کمک منابع خوب براي زيست کنکور، خود را مهياي شرکت در آزمون سراسري کنند.

 

مزاياي استفاده از بهترين منابع زيست کنکور

1- در بهترين منابع کمک درسي زيست، به جاي شيوه هاي سنتي و ناکارآمد آموزشي از روش هاي جديد بهره برده مي شود.

 

2- ماندگاري و جذابيت مطالب با استفاده از روش هاي مبتني بر تصويرسازي و انيميشن، بيشتر از شيوه هاي قديمي آموزش است.

 

3- استفاده از متدهاي روز در منابع خوب براي زيست با هدف آموزش مباحث درسي به شکلي نوين و جذاب، موجب گرديده که دانش آموز بتواند مطالب را بدون نياز به حفظ کردن، فرا بگيرد. اين شيوه ها همچنين سرعت و عمق يادگيري را افزايش مي دهند.

 

4- استفاده از بهترين منابع زيست به طرز چشمگيري منجر به کاهش هزينه هاي کنکور مي شود. به طوري که در مقايسه با کلاس هاي حضوري و خصوصي کنکور و يا خريداري برخي از کتب و درسنامه هاي زيست شناسي به صرفه تر مي باشد. ضمن اينکه مانع از بروز خستگي و کسالت ناشي از حضور در کلاس و يا حفظ کردن محتواي سخت برخي کتاب ها نيز مي گردند.

 

5- ارائه يک نقشه راه يا الگوي مطالعاتي استاندارد و دقيق به انضمام ارائه کليه راهکارها و نکات مهم از ديگر مزاياي استفاده از بهترين منابع زيست کنکور مي باشد.

 

6- عدم نياز به خلاصه نويسي و نکته برداري از مطالب مهم زيست، از جمله شاخص ترين ويژگي هاي منابع خوب براي زيست کنکور است که علاوه بر جلوگيري از اتلاف زمان، موجب درک مفهومي محتواي درسي نيز خواهد شد.

 

7- مبناي تدريس و آموزش مباحث زيست در منابع کمک درسي ايده آل، بر پاسخگويي به سوالات و تست هاس ترکيبي و دشوار مي باشد. از همين رو کليه مباحث به شکلي ترکيبي و با رعايت کليه اصول و استانداردها، تدريس و ارائه مي گردند.

 

8- در نهايت، مزيت ديگر استفاده از منابع خوب براي زيست کنکور، تمرين تست زني و فرصتي براي مرور چندين باره مطالب به اين طريق است. به طوري که با طرح سوالات و تست هاي کنکور سال هاي قبل، دوره دروس امکانپذير مي شود.

 

سخن پاياني

از آنجايي که تعداد تست هاي درس زيست شناسي در کنکور بالا و ضريب آن در نتايج نهايي بسيار تاثيرگذار است، اين درس به عنوان يکي از دروس سرنوشت ساز براي داوطلبان گروه آزمايشي علوم تجربي به حساب مي آيد. چراکه به راحتي مي تواند مسير داوطلب را به سمت موفقيت و آينده اي درخشان تغيير دهد. به همين دليل همواره رقابت در اين رشته براي کسب درصد و تراز لازم بسيار زياد بوده و عده زيادي براي قبولي در رشته هاي تاپ تلاش مي کنند. لذا به دانش آموزان توصيه مي کنيم که فرصت را از دست نداده و روزانه حداقل 3 ساعت از برنامه درسي خود را به مطالعه اين درس، اختصاص دهند. با اين وجود باز هم به دليل جزئيات فراوان اين درس و محتواي پيچيده، فرار و نزديک به هم آن، بهتر است در کنار صرف زمان و طرح ريزي يک برنامه درسي جامع از منابع خوب براي زيست کنکور نيز استفاده کنند. چراکه اکثر تست هاي زيست به صورت ترکيبي و مفهومي طرح مي گردند که همين مسئله عامل عدم موفقيت بسياري از داوطلبان در کسب درصد لازم مي باشد. لازم به ذکر است که تلاش موسسه حرف آخر فقط منوط به رشته هاي تجربي و درس زيست شناسي نبوده است. براي دانش آموزان گروه انساني نيز اقدام به تدريس دروس کرده است که از جمله ميتوان به پکيج اقتصاد حرف آخر، جامعه شناسي، عربي انساني حرف آخر و ساير دروس اشاره کرد.

https://kwafoo.coe.neu.edu:7788/git/ZainDale1

https://tcgschool.edu.in/members/zaindale1/activity/

http://charma.uprm.edu/twiki/bin/view/Main/ZainDale1

https://lwccareers.lindsey.edu/profiles/2799470-melba-luna

 

 

دانش آموز...
ما را در سایت دانش آموز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر wsttudentt بازدید : 172 تاريخ : شنبه 21 خرداد 1401 ساعت: 23:19

به طور کلي تيرآهن يکي از مهم ترين مقاطع فولادي در صنعت ساختمان سازي و غيره مي باشد که عوامل گوناگوني بر روي قيمت اين مقطع فولادي تاثيرگذار است و در اين مقاله قصد داريم به توضيح اينکه آيا نوسانات ارز تاثيري روي نرخ آن دارد بپردازيم.

تاثير نوسانات ارز بر روي تيرآهن

در ابتدا توجه داشته باشيد که در دو سال گذشته در بازار آهن نوسانات ارزي به قدري زياد بوده است که عواملي مانند تغيير تقاضا يا تغيير قيمت ‌هاي جهاني اثر کمتري نسبت نوسانات ارز بر روي قيمت مقاطع فولادي داشته است . به دليل استفاده از تير در صنايع مختلف مي توان گفت قيمت روز اين مقطع فولادي براي افراد بسياري قابل اهميت مي باشد و کارخانه هاي متعددي از جمله ذوب آهن اصفهان، فولاد البرز ايرانيان، شاهين بناب، جهان فولاد غرب، فولاد اهواز و.... به توليد انواع تيرآهن‌ ميپردازند.

نرخ تيرآهن چگونه محاسبه مي شود

همانطور که گفته شد تيرآهن يکي از مهم ترين مقاطع فولادي در ساختمان سازي مي باشد که داراي انواع مختلفي از جمله IPB، IPN،IPE و لانه زنبوري است. در زمان خريد تير براي خريداران اين محصول سوال پيش مي آيد که نرخ آن چگونه محاسبه مي شود. در ادامه اين بخش با ما همراه باشيد تا اطلاعات بيشتري در مورد روش محاسبه قيمت تيرآهن بدست آوريد.

به طور کلي مي توان گفت نرخ تيرآهن به صورت کيلويي محاسبه مي شود. در زمان محاسبه قيمت اين محصول عواملي همچون وزن و سايز تير، سبک و سنگين بودن و نوع تير تاثير گذار است. براي محاسبه وزن انواع تيرآهن مي توان از فرمول هاي زير استفاده نمود.

• فرمول محاسبه وزن تير : طول تير IPE به متر × وزن يک متر (جدول اشتال) = وزن تير IPE

• فرمول محاسبه تير لانه زنبوري: طول تير لانه زنبوري(CPE) به متر× وزن يک متر (از جدول اشتال) = وزن نهايي تير لانه زنبوري

• فرمول محاسبه تير IPB : طول تير IPB × وزن يک متر( از جدول اشتال) = وزن نهايي تير IPB

تيرآهن ذوب آهن اصفهان از کجا بخريم

ذوب آهن اصفهان يکي از بزرگترين توليدکنندگان مقاطع فولادي در ايران مي باشد که محصولات فولادي متنوعي از جمله انواع تيرآهن، ميلگرد و ... توليد مي کنند. کارخانه ذوب آهن اصفهان توليد کننده انواع تير (IPE)، تير (IPB)، تير (IPN) بر طبق استاندارد اروپا است.

وزن تيرآهن توليد شده در اين کارخانه مطابق با جدول اشتال مي باشد و در سايز هاي 14 الي 30 ميلي متر توليد مي گردد .البته توجه داشته باشيد که قيمت تيرآهن اصفهان به علت کيفيت بالا نسبت به ساير ها توليد کننده ها بيشتر مي باشد. بازرگاني آراد آهن مرکز فروش انواع محصولات فولادي از جمله تيرآهن ذوب آهن اصفهان با مناسب ترين قيمت بازاراست.

از کجا تيرآهن با نرخ مناسب بخريم

تيرآهن يکي از مهم ترين پروفيل ها در صنعت ساختمان سازي مي باشد و همانطور که گفته شد در کشورمان کارخانجات متعددي انواع تير را توليد مي کنند. در زمان خريد انواع تيرآهن براي خريداران سوال پيش مي آيد که از کجا اين مقطع فولادي با نرخ مناسب بخريم؟

اين بازرگاني قيمت روز تير و مقاطع فولادي ديگر را در سايت و کانال تلگرام خود روزانه به روزرساني مي کنند. همچنين آراد آهن براي سهولت مشتريان خود فروش آنلاين را فراهم نموده است.براي خريد تيرآهن اصفهان و مقاطع فولادي ديگر در هر ابعاد و نوعي به صورت آنلاين، مي توانيد به سايت آراد آهن مراجعه نماييد و سفارش خود را ثبت کنيد.

آراد آهن مرکز فروش آهن آلات در کشور

تيرآهن داراي نوع هاي مختلفي مي باشد که براي تهيه ي انواع آن بايد به سراغ کارخانه هاي توليد کننده و يا شرکت هاي تامين کننده انواع آهن آلات صنعتي و ساختماني برويد. اين مقطع فولادي در صنعت ساختمان سازي کاربرد هاي متنوعي دارند به همين دليل کارخانه هاي زيادي به توليد انواع تير مي پردازند . همانطور که گفته شد بازرگاني آراد آهن مرکز فروش انواع تيرآهن و ديگر مقاطع فولادي در اصفهان و سراسر کشور مي باشد. بازرگاني آراد آهن انواع تيرآهن را در سايز هاي گوناگون با نرخ مناسب به مشتريان عزيز ارائه مي کند.

منبع : ساعت24

دانش آموز...
ما را در سایت دانش آموز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر wsttudentt بازدید : 177 تاريخ : پنجشنبه 19 خرداد 1401 ساعت: 20:56

.

طراحي و ساخت سردخانه ماهي و ميگو و آبزيان چگونه است ؟

 

طرحي که اتاقک هاي کمتر و بزرگتر را انتخاب مي کند در وهله اول نشان دهنده صرفه جويي در هزينه هاي ساخت و ساز است زيرا بسياري از ديوارها و درهاي تقسيمي حذف مي شوند. تجهيزات تبريد و کنترل ساده و کاهش مي يابد که بر سرمايه گذاري و هزينه هاي جاري تأثير مي گذارد. محفظه هاي بزرگ امکان کنترل راحت تر دما و رطوبت نسبي و همچنين استفاده بهتر از فضاي ذخيره سازي را فراهم مي کند. فقط در شرايط بسيار خاص بايد سردخانه با بيش از پنج يا شش اتاق سرد طراحي شود.

 

ظرفيت هر سردخانه گوشت و مرغ چقدر بايد باشد ؟

ظرفيت فروشگاه کل مقدار محصولي است که بايد ذخيره شود. اگر حجم کل محفظه ها پر شود، مقدار محصول بر حسب واحد حجم، تراکم ذخيره سازي را بيان مي کند.

 

چندين پارامتر بايد در يک سردخانه تعريف شود. حجم کل فضايي است که در کف، سقف و ديوارهاي ساختمان تشکيل شده است. حجم ناخالص، کل حجمي است که در آن محصول مي‌تواند به عدد خمعدني، که به استثناي فضاهاي ديگر که براي ذخيره سازي نيستند.

 حجم خالص نشان‌دهنده فضايي است که محصولات روي هم چيده مي‌شوند، به استثناي فضاهايي که توسط ستون‌ها، خنک‌کننده‌ها، کانال‌ها، گردش هوا و گذرگاه‌هاي ترافيکي در داخل اتاق‌ها اشغال شده‌اند که در حجم ناخالص گنجانده شده‌اند. چگالي ذخيره سازي که به عنوان حجم خالص ناميده مي شود، بر حسب کيلوگرم بر متر مکعب مفيد بيان مي شود، اما بيشتر به عنوان حجم ناخالص ناميده مي شود

http://s.ecmaps.de/zTYbd

https://cutt.ly/KJsVY8N

تاريخچه پيدايش و ساخت سردخانه مرغ

تاريخچه اهلي کردن جوجه ها به 2000 سال قبل از ميلاد برمي گردد.

 با توجه به سوابق تاريخي، تخمين زده مي شود که اولين اجداد جوجه هاي امروزي در آسياي جنوب شرقي زندگي مي کردند.

 جوجه ها تنها در عرض 2.5-3 ساعت پس از ذبح در کارخانه هاي فرآوري مرغ به محصول خنک شده (در دماي 0 تا 4 درجه سانتيگراد) و بسته بندي تبديل مي شوند.

 برخي از اين جوجه ها پس از عبور از کنترل کيفي به سردخانه فرستاده مي شوند. برخي از آنها در کيسه بسته بندي مي شوند. و قسمت باقيمانده براي تنوع محصول به برش و پردازش بيشتر ارسال مي شود.

 گوشت مرغ در مقايسه با گوشت قرمز بيشتر مستعد فساد است. بنابراين دماي نگهداري و ميزان ميکروارگانيسم در ابتداي نگهداري تاثير مستقيمي بر کيفيت گوشت دارد.

نگهداري مرغ گرم در سردخانه کشتارگاه چگونه است ؟

 مرغ را مي توان به صورت تازه و منجمد نگهداري کرد. محصولات تازه به صورت سرد در دماي 0 تا 4 درجه سانتيگراد با دو هفته ماندگاري بدون استفاده از زنجيره سرد در فروشگاه ها توزيع مي شوند.

مدت زمان ماندگاري محصولات منجمد بسته به دماي نگهداري و لاشه يا تکه گوشت بودن آنها بين 6 تا 24 ماه متغير است.

 انجماد در اتاق هاي انجماد سريع در دماي منفي -35/-40 درجه سانتيگراد انجام مي شود و محصولات منجمد بايد در اتاق هايي با دماي ثابت منفي 18 درجه سانتيگراد نگهداري شوند.

شاخصي که نشان مي دهد سردخانه چقدر منطقي و اقتصادي طراحي شده است، حجم ناخالص تقسيم بر حجم کل است. بايد در محدوده 0.50 تا 0.80 باشد.

به طور مشابه حجم ناخالص حدود 50 درصد بيشتر از حجم خالص است و مساحت ناخالص (همان مفهوم حجم) حدود 25 درصد بيشتر از سطح خالص است.

ميزان اشغال نسبت بين مقدار واقعي محصول در انبار در يک لحظه معين و مقدار قابل ذخيره سازي است. به همان اندازه ميزان استفاده، ميانگين وسعت شغل در يک دوره معين است - معمولاً يک سال، اما مي تواند در هر ماه نيز باشد.

 

کنترل و نگهداري سردخانه توسط اپراتور از تابلو برق

عملکرد اتاق هاي سرد بايد الزامات ذخيره سازي محصولات، قوانين بارگيري، نگهداري و بهداشت و راه اندازي و نگهداري تجهيزات تبريد را در نظر بگيرد.

 

طرح بارگيري به نوع محفظه سرد بستگي دارد، چه براي سرد کردن اوليه، براي ذخيره سازي سرد يا ذخيره سازي منجمد.

 

سرد کردن اوليه، که در خود کشتارگاه انجام مي شود، به نرخ کشتار بستگي دارد، زيرا اين مقدار گوشتي را که بايد هر ساعت سرد شود، تعيين مي کند. براي جلوگيري از باز نگه داشتن مداوم درب فروشگاه، لاشه هاي گرم تازه کشته شده به عنوان مثال هر نيم ساعت يک بار به داخل اتاق خنک کننده وارد مي شوند

.

روش حمل و انتقال محصول از سردخانه به انبار يا فروشگاه

حرکت لاشه در داخل فروشگاه بايد به گونه اي طراحي شود که گوشت گرم و مرطوب به سمت هواي لاشه هاي از قبل سرد شده باشد.

ريل هاي بالاي سر بايد طوري قرار داده شوند که لاشه ها در جهت گردش هوا قرار گيرند و از تماس آنها با يکديگر جلوگيري شود.

گاهي اوقات توصيه مي‌شود که ظرفيت کل سرمايش را بين چند محفظه که در کشتار دو ساعته محاسبه مي‌شود، زماني که ظرفيت به اندازه کافي بالا است (10 تا 40 تن در روز) تقسيم شود. گزينه ديگر براي ظرفيت کشتار بالا (بيش از 40 تن در روز) سيستم سرد کردن مداوم است.

 که در آن لاشه ها از يک تونل خنک کننده عبور مي کنند که توسط يک نوار نقاله مکانيکي به مدت دو تا چهار ساعت منتقل مي شود و سپس در يک محفظه سرد قرار مي گيرند تا سرد شدن نهايي انجام شود

.

شستشوي سردخانه و تاسيسات چگونه صورت ميگيرد؟

تاسيسات سرمايشي بايد پس از سرد شدن و قبل از آماده شدن براي توليد روز بعد به طور سيستماتيک تخليه شوند.

 

لاشه هاي از قبل سرد شده در يک فروشگاه يخچال قرار مي گيرند. ظرفيت اتاق هاي ذخيره سازي بايد حداقل برابر با اتاق هاي خنک کننده باشد.

 

اگر گوشت‌هاي تازه براي توزيع سريع در نظر گرفته شده‌اند، نبايد تا زماني که دماي گرم‌ترين نقطه به زير ? درجه سانتي‌گراد، يعني دماي متوسط ??حدود ? درجه سانتي‌گراد، از محيط‌هاي سرد خارج شوند.

نکات مهم در حمل گوشت گرم و منجمد به فروشگاه

  • تراکم نگهداري لاشه ها روي قلاب ها به فاصله ريل ها، ارتفاع آويز و اندازه لاشه ها بستگي دارد و به وزن واحد لاشه بسيار کم است. شکل هاي 3 و 4 جزئيات طرح هاي دفع و بارگيري لاشه را نشان مي دهند. جداول 3 و 4 برخي از داده ها را در مورد چگالي ذخيره سازي ارائه مي دهد.
  • گوشت به صورت لاشه کامل يا براي حيوانات کوچک و متوسط ??به صورت دو نيم و براي حيوانات بزرگ به صورت ربع منجمد مي شود. قرار دادن گوشت در يک محفظه يا تونل انجماد شبيه به عمليات سرد کردن است. با اين حال، گوشت منجمد به صورت آويزان از ريل نگهداري نمي شود، بلکه در هنگام برش و/يا استخوان بندي، روي زمين، روي پالت هاي قفسه بندي شده يا در جعبه ها آزاد مي شود.
  • نموداري را براي بارگيري روي پالت ها براي ذخيره سازي طولاني مدت منجمد و سيستم صحيح بارگيري نشان مي دهد. داده هاي مفيدي را در مورد چگالي روي هم براي گوشت منجمد ارائه مي دهد

 

https://audiomack.com/traciporter7

https://www.yelp.ca/user_details?userid=Wpv4KG-vRsrxoYa-HIr__A

https://infogram.com/untitled-chart-1ho16vozn0ndx4n?live

https://slides.com/traciporter7

https://500px.com/p/traciporter7?view=photos

https://www.mapleprimes.com/users/TraciPorter7

https://logopond.com/TraciPorter7/profile/551045/?filter=&page=

https://www.misterpoll.com/users/3799777

https://www.cplusplus.com/user/TraciPorter7/

https://8tracks.com/traciporter7

https://weheartit.com/TraciPorter7

https://www.intensedebate.com/people/TraciPorter7g

 

دانش آموز...
ما را در سایت دانش آموز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر wsttudentt بازدید : 156 تاريخ : دوشنبه 16 خرداد 1401 ساعت: 13:22

افتادگي پلک چيست؟ انواع روش هاي درمان آن

 

افتادگي پلک چيست؟

افتادگي پلک يا پتوز عارضه‌اي است که در پلک‌هاي فوقاني اتفاق مي‌افتد و در آن، يک بخش يا تمام پلک دچار شل‌شدگي و افتادگي مي‌شود. پتوز ممکن است بر اثر عواملي مانند ژنتيک، افزايش سن، اختلالات بدني، حادثه‌ و… ايجاد ‌شود. اين عارضه بسته به‌ شدت افتادگي پوست پلک‌هاي فوقاني، مي‌تواند باعث کاهش ديد فرد شود. افتادگي چشم ممکن است زودگذر يا دائمي باشد. در برخي موارد اين بيماري به‌طورطبيعي و گاهي نيز با مداخله پزشک، برطرف مي‌شود.

 

علت افتادگي پلک چشم

شايع‌تريع علت افتادن پلک، به نازک شدن پلک‌ها بازمي‌گردد که با افزايش سن بروز مي‌کند. البته اين عارضه به سن خاصي اختصاص ندارد و ممکن است در هر سني و به‌دلايل گوناگون اتفاق بيفتد.

افتادن پلک ممکن است در بدو تولد اتفاق بيفتد که به پتوز مادرزادي معروف است يا بعدها در طول زندگي ايجاد شود که به آن پتوز اکتسابي مي‌گويند.

 

پيشگيري از پتوز پلک

براي پيشگيري از افتادگي پلک در صورتي که مادرزادي نباشد، مي‌توان تغذيه مناسب و ورزش‌هاي چشمي در اين زمينه پيشنهاد داد. به‌طور کلي، براي پيشگيري از افتادن پلک‌ها بايد به توصيه‌هاي زير عمل کرد:

خودداري از خوردن غذاهايي که پف چشم را تشديد مي‌کنند، مانند غذاهاي چرب و پرنمک

پرهيز از قرار گرفتن مستقيم زير نور آفتاب

استفاده هميشگي از عينک آفتابي، کلاه لبه‌دار و کرم ضدآفتاب

انجام ورزش‌هاي چشم در طول روز و به‌طور مداوم

پرهيز از قرار گرفتن در معرض نور مصنوعي مانند لامپ، نور تلويزيون و…( نور مصنوعي سبب آسيب به چشم و پلك و در نتيجه پيري زودرس چشم مي‌شود.)

 

نشانه هاي افتادگي پلک

بارزترين نشانه‌ پتوز، افتادگي پلک روي چشم‌هاست. ساير علائم اين عارضه عبارتند از:

درد خفيف در چشم‌‌ها

خشکي بيش از حد چشم‌ها

خيس شدن چشم‌ها

خستگي چشم‌ها

کشيدن سر به عقب براي ديدن از زير پلک‌ها

بالا کشيدن ابروها براي ديد بهتر چشم‌ها

 

درمان افتادگي پلک در طب سنتي

 

درمان افتادگي پلک دکتر خيرانديش

افتادگي چشم و پف زير آن، از نظر دکتر خيرانديش ناشي از افزايش بلغم در چشم‌هاست. ايشان براي درمان افتادگي پلک در طب سنتي روش‌هاي زير را  بيان مي‌کنند:

روغن مالي ملاج سر با روغن سياه‌دانه

استفاده از تاج نمکي: در اين روش، داخل کيسه پارچه‌اي، نمک دريا ريخته شده و شب‌ها به مدت يک تا دو ساعت روي سر فرد گذاشته مي‌شود.

ترک يا کاهش جدي مصرف خوراکي‌هايي که طبع سرد دارند.( به‌ويژه در شب)

مصرف ارده همراه با شيره انگور هفته‌اي ? بار در وعده صبحانه.

 

درمان افتادگي پلک استاد تبريزيان

از نظر استاد تبريزيان نيز غلبه بلغم موجب شل شدن گوشت و پوست بدن انسان مي‌شود که يکي از علل پتوز پلک نيز به‌شمار مي‌رود؛ از اين‌رو درمان افتادگي پلک در طب سنتي از منظر ايشان بدين صورت است:

 

 بلغم‌زدايي

 مصرف خوراکي‌هايي که سبب بلغم‌زدايي مي‌شوند. ايشان بلغم را علت پيري و پژمرده شدن بدن و سستي و ضعف قواي بدن مي‌دانند.

 

درمان افتادگي پلک با زالو در طب سنتي

يکي از روش‌هاي توصيه‌شده براي درمان افتادگي پلک در طب سنتي، زالودرماني است که بهتر است در مراکز معتبر و توسط متخصصان اين امر انجام شود. البته اثربخشي اين روش به‌طور کامل تاييد نشده است. قبل از انجام آن بايد حتما به پزشک طب سنتي مراجعه و شرايط بيمار بررسي شود.

 

مراحل روش طب سوزني براي درمان پتوز پلک

در طب سوزني براي درمان اين عارضه ابتدا پزشک با دقت بالا، قسمتي را با توجه به مشکل فرد انتخاب مي‌کند، سپس آن منطقه را با محلول الکلي ضدعفوني کرده و سوزن‌هاي بسيار نازکي را به نقاط خاصي از پوست اطراف چشم فرو مي‌کند.

فرو بردن اين سوزن‌ها، احساس سوزش خفيفي در پوست ايجاد مي‌کند. ممکن است پزشک براي تحريک بافت زيرپوستي، حرکت‌هاي ملايمي به سوزن بدهد. سوزن‌ها بين 5 تا 30 دقيقه در پوست باقي مي‌مانند و سپس خارج مي‌شوند.

عوارض طب سوزني پلک

مطالعات متعددي روي عوارض درمان طب سوزني انجام شده است. عوارض شايع اين روش درماني شامل درد ناشي از فرو رفتن سوزن، خونريزي و کبودي است. عوارضي مثل از حال رفتن و سنکوپ کمتر شايع هستند. عوارض شديدتر مانند عفونت‌(از قبيل هپاتيت ب) و آسيب به چشم در اثر فرو رفتن سوزن نيز با شيوع کمتر گزارش شده است.

مزاياي طب سوزني در درمان افتادگي پلک چشم

 

اين روش نسبتا ايمن است.

عوارض جانبي کمي دارد.

همراه با ساير درمان‌ها قابل انجام است.

درد، اضطراب و افسردگي را کاهش مي‌دهد.

روي ميگرن يا سردردهاي تنشي نيز اثر خوبي مي‌گذارد.

علاوه بر افتادگي پلک روي انواع مشکلات چشم يا ساير بيماري‌هاي عمومي بدن مؤثر است.

 

رفع افتادگي پلک با ماساژ

علاوه بر درمان افتادگي پلک با ورزش درمان افتادگي پلک با ماساژ نيز يکي از راه‌هاي موثر در از از بين بردن اين عارضه است، زيرا با انجام آن جريان خون در زير پوست بهتر شده و باعث افزايش حالت ارتجاعي پوست و ليفت شدن آن مي‌شود. تکرار و استمرار در انجام حرکات در ديدن هرچه بهتر و زودتر نتيجه، تاثير دارد.

 

تکنيک شماره براي درمان افتادگي پلک با ماساژ

فرد بايد نوک انگشتان را دقيقا زير ابروها قرار دهد.

سپس پوست را کمي به سمت بالا ببرد و انگشتان را به سمت چپ و راست حرکت دهد.

اين حرکت را بايد تا ده بار تکرار کند.

 

تکنيک شماره دو براي درمان افتادگي پلک با ماساژ

در اين روش فرد براي رفع افتادگي پلک با ماساژ بايد ابرو را بين انگشت اشاره و شست خود گرفته و با فشار انگشتان آن را به ملايمت به سمت پايين و سپس به سمت بالا بچرخاند.

اين حرکت را در کل طول ابروي خود تکرار کند

منبع :  زيبا کليک .

 

https://v.gd/fjihHD

https://cutt.ly/YHKizwk

https://mub.me/8Hf

 

    http://s.ecmaps.de/r_lbd

 

دانش آموز...
ما را در سایت دانش آموز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر wsttudentt بازدید : 162 تاريخ : چهارشنبه 4 خرداد 1401 ساعت: 22:34

لینک دوستان

خبرنامه